Tuesday, January 02, 2007

NYTimes writer: Canada's Lifesite caught error

The author, Jack Hitt, provided as an example the case of Carmen Climaco, a woman whom he visited in prison in El Salvador. "The truth," said Hitt, was that Climaco "had a clandestine abortion at 18 weeks . . . something defined as absolutely legal in the United States. It's just that she'd had an abortion in El Salvador."

Pro-life leaders provided LifeSiteNews.com with the actual court ruling from the Climaco case. The ruling, which LifeSiteNews.com published in full, cited forensic evidence concluding that, rather than an abortion, it was a case of infanticide of a full-term baby who had breathed prior to strangulation.

The New York Times public editor credits LifeSiteNews.com readers with providing the impetus for his corrective article. "Complaints about the article began arriving at the paper after an anti-abortion Web site, LifeSiteNews.com, reported on Nov. 27 that the court had found that Ms. Climaco's pregnancy ended with a full-term live birth," says Calame writing in the Times. "Seizing on the misleading presentation of the article's only example of a 30-year jail sentence for an abortion, the site urged viewers to complain to the publisher and the president of The Times. A few came to me," he writes.


Nevertheless, the editors at the New York Times are not yet ready to admit their error. Calame reports that Gerald Marzorati, the editor of the magazine while he admitted that after seeing the ruling, "we would have qualified what we said about Ms. Climaco" would neither issue a correction or Editor's Note. He would not even raise the issue of the courts' findings to those who received their "no reason to doubt" responses.



This all goes to show that there is a lot of misinformation on the pro-abortion side. They try to make a country that protects its unborn children seem like a police state. Meanwhile in Kansas, perfectly viable unborn children are aborted for frivolous reasons at George Tiller's clinic-- and I do consider a Down Syndrome diagnosis "frivolous".